• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۳۲۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
کیش » اجتماعی

کاهش عمر ساختمان‌های کیش و افزایش تولید نخاله‌های ساختمانی

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کاهش عمر ساختمان‌های جزیره و افزایش تولید نخاله‌های ساختمانی، نگران کننده و تهدیدی برای محیط زیست در آینده محسوب می‌شود.

کاهش عمر ساختمان‌های کیش و افزایش تولید نخاله‌های ساختمانیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، سعید پورزادی در دومین جلسه شورای محیط زیست با محوریت مدیریت پسماند ساختمانی، افزود: ساماندهی نخاله‌های ساختمانی، پسماند‌ها و پساب‌ها پس از بازدید سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از سایت بازیافت به جد مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جامع بر نخاله‌های ساختمانی به عنوان تکلیف ویژه به شرکت عمران، آب و خدمات ابلاغ شده است، افزود: این شرکت در سه ماهه باقی مانده تا پایان سال باید با تمام توان نسبت استاندارد سازی، اقدامات حفاظتی، ایمنی، زیست محیطی و بازچرخانی این نخاله‌ها در بحث‌های صنعتی یا ساختمانی اقدام کند و به صورت دوره‌ای گزارشات خود را به اداره محیط زیست ارائه دهد.

پورزادی افزود: مقرر شد شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان نسبت به تعیین تکلیف موضوعات حقوقی سایت در کمتر از ۱۵ روز با برگزاری جلسات نتیجه را در جلسه بعدی شورا منعکس کنند.

وی افزود: اداره محیط زیست به عنوان ناظر عالی بر مدیریت پسماند انتخاب شده تا با استفاده از کارشناسان متخصص بر حسن اجرای تعهدات نظارت کند.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان با اشاره به دغدغه مردم در خصوص مسائل محیط زیست از شهروندان و علاقمندان به این حوزه خواست تا مشاهدات خود در این خصوص را به حوزه معاونت عمرانی یا اداره محیط زیست منعکس کنند تا با مشارکت همه آحاد اجتماعی، فعالان حوزه گردشگری، بازرگانان، سازمان‌های مردم نهاد و دولتی همچنین بخش خصوصی جزیره در این حوزه ارتقا و مولفه‌های آن توسعه یابد.

سعید پورزادی با اشاره به حدود ظرفیت تاب آوری جزیره گفت: رعایت الزامات ظرفیت تاب آوری و موضوعات پایداری شهری کیش در حوزه معاونت عمرانی از اهمیت زیادی برخوردار است و ما به دنبال دستیابی به اهداف و نتایج مطلوب هستیم تا کارآمدی در تمامی فضا‌های شهری و بافت سطح جغرافیایی کیش ملموس باشد.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان گفت: در تمامی طرح‌های اجرایی و عملیاتی جزیره، مسائل زیست محیطی خط قرمز سازمان محسوب می‌شود، بنابراین مدیریت پسماند با قید فوریت در دستور کار قرار گرفته چرا که رعایت ملاحظات این حوزه در توسعه و ادامه حیات شهر بسیار حائز اهمیت است.

پورزادی اظهار داشت: توسعه شهری و رشد جمعیت در حال وقوع است و به دنبال آن توسعه گردشگری موجب می‌شود تا معضلات و تخریب‌ها در حوزه محیط زیست رخ دهد که ما باید به سرعت وارد عمل شویم و هزینه‌های آن را بپردازیم.

وی تاکید کرد: اجرای طرح‌های زیست محیطی و حفظ آن هزینه‌هایی در بر دارد که یک سرمایه گذاری بزرگ برای آیندگان محسوب می‌شود و ما برای دستیابی به شهر اکولوژی و مدرن زیست محیطی باید تمام تلاش خود را درمدیریت جامع پسماند‌های شهری به کار گیری و هزینه کنیم که این امر خود مستلزم تفکر، پیگیری جدی و حساسیت است.

پورزادی خاطر نشان کرد: فعالان حوزه ساخت و ساز نیز باید بر رعایت الزامات اهتمام ورزند تا پیگیری و هزینه کرد تنها بر دوش سازمان نباشد، محیط زیست متعلق به همه ما است و تمامی اقشار و صنوف باید نسبت به این موضوع مسئولیت خود را ایفا و فعالانه در فراخوان محیط زیست مشارکت کنند.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: این جزیره با دارا بودن تنوع زیستی بسیار بالا در گونه‌های جانوری خاص، فرهنگ غنی و شرایط اقلیمی می‌تواند در حوزه محیط زیست به عنوان نخستین شهر اکولوژی در کشورمعرفی و مطرح شود و قوانین و برنامه‌های اجرای شده زیست محیطی آن به کشور تعمیم یابد.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن و موقعیت خاص کیش، مدیریت شهری و فضا‌های گردشگری عاری از هرگونه آلودگی را امری ضروری برشمرد و گفت: برنامه ریزی جدی‌تر با رویکردی متفاوت در دستور کار قرار گرفته تا در حوزه محیط زیست به گونه‌ای عمل کنیم که ساکنان و گردشگران از بهترین کیفیت فضا‌های طبیعی و محیطی بهره‌مند شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با تشریح دغدغه‌های ساکنان و مسئولان سازمان در حوزه محیط زیست گفت: مدیریت پسماند‌های ساختمانی، دپوی غیر استاندارد آن‌ها، پیگیری تعهدات انجام نشده و اقدامات علمی در این خصوص باید در کمترین زمان ممکن توسط شرکت عمران، آب و خدمات به عنوان متولی امر به نتیجه برسد و به همین منظور بازه زمانی ۳ ماهه تا قبل از عید ۱۴۰۱ برای بهبود و خروج از این وضعیت در نظر گرفته شده است.

حسین شمسیان راد دغدغه مسئولان سازمان را رسیدگی به وضعیت عمومی جزیره به ویژه مجتمع‌های مسکونی رز، نرگس و دهکده ساحلی عنوان کرد و افزود: این سه مجتمع مسکونی که در مجاورت سایت دپوی پسماند‌های ساختمانی است وما برای جلوگیری از تبعات زیست محیطی همه اقدامات برای برون رفت از وضع موجود در دستور کار قرار داده ایم و در جلسه بعدی شورا به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند می‌پردازیم.

رئیس اداره محیط زیست کیش نیز با تشریح شرایط کنونی سایت بازیافت گفت: دفع پسماند‌ها در جزایر کوچکی مانند کیش یکی از معضلات بزرگی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، بر این اساس با تاکید مستقیم دکتر لواسانی در این خصوص همچنین دغدغه معاونت عمرانی سازمان برای حل مسائل محیط زیست جزیره، راهکاری خوبی ارائه شده که به زودی اجرا می‌شود.

مریم محمدی تصریح کرد: در راستای حل معضلات دفع پسماند، راه اندازی سامانه مدیریت جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در دستور کار شرکت عمران آب و خدمات قرار گرفت که با عملیاتی شدن آن علاوه بر نظام‌مند شدن جمع آوری نخاله ها، کنترل تخلیه غیر مجاز در مناطق جنگلی به خوبی انجام خواهد شد و دیگر شاهد آن نخواهیم بود.

وی افزود: تفکیک از مبدا نخاله ها، بازیافت آن‌ها و تبدیل به اجزا قابل استفاده با همکاری‌های میان بخشی و توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش عملیاتی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بهره گیری دشمن از جنگ رسانه‌ای برای اختلاف افکنی‌ها
روایت امدادگران از ایثار و جنگ رمضان در «هلال مهربانی»
دگرگونی هوای گیلان و کاهش محسوس دما از عصر امروز
تعیین حریم ۴۷ اثر تاریخی در آذربایجان شرقی
نیمه کاره بودن ۶۰۰ واحد صنعتی در مازندران
تشرف۳ هزار زائر پیاده به حرم امام رضا (ع) در روز عاشورا
تداوم گرما و کاهش سرعت وزش باد از امروز ۵ تیر در خراسان جنوبی
بازی پرسپولیس و چادرملو با تاخیر برگزار می‌شود
برداشت نادرست از مضرات شکر در شبکه‌های اجتماعی
ایستادگی ملت برای تحقق شروط ایران در مذاکرات سرنوشت ساز است
تامین زمین ۶۰۰ واحد مسکن محرومین استان اردبیل
فعالیت صد هزار هیئت مذهبی در آیین تشییع قائد شهید امت
تغییر در ساعت کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
ضرورت وحدت ملی در برابر تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف در جامعه
«کلید اسرار» منتخب مخاطبان تماشا
آغاز به کار ادارات استان کرمان در روز ۶ تیرماه با دو ساعت تأخیر
افزایش رطوبت و شرجی هوا در خوزستان
شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، در استان همدان
کمیته ویژه پیگیری و توسعه ورزش اصفهان فعال شود
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود
ورود سامانه بارشی به مازندران از شنبه شب
ورود ۲ دستگاه اتوبوس‌مدرن شهری به ناوگان اتوبوسرانی مشهد
ظرفیت ۶۸هزار نفری کاردانی به کارشناسی ؛ جمعه آخرین روز مهلت ثبت نام
لفاظی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
آئین نخل‌گردانی محرم در روز عاشورای حسینی ۱۴۰۵ _ استان البرز
حضور رئیس جمهور در جمع عزاداران عاشورای حسینی در تبریز
برگزاری آیین شمع پایلاما در تبریز
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی
اعمال روز عاشورا
تازه ترین اثر حسن روح الامین منتشر شد
درگیری لفظی ترامپ با سناتور آمریکایی بر سر ایران
دولت برای رفع مشکلات معیشتی تلاش خواهد کرد
برنامه بازی‌های روز شانزدهم جام جهانی ۲۰۲۶
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۱۷ نظر)
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۳ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
شهرستان باوی صاحب بزرگترین شهرک صنعتی شمال خوزستان می‌شود  (۱ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
ماندگاری هوای گرم در اغلب مناطق خراسان رضوی تا پایان هفته  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
اعتراض کتبی وزارت صمت به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
قطع برق خودکار ۲۴۴ مشترک در استان به علت عبور از سقف مجاز مصرف  (۱ نظر)