پخش زنده
امروز: -
امسال ۱۲۹ هکتار از گلستانهای استان زیر کشت گل محمدی رفته و پیشبینی میشود با توجه به بارندگیهای مطلوب، بیش از ۲۵۰ تن گل محمدی برداشت شود
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ؛ برداشت گل محمدی در ۱۲۹ هکتار از گلستانهای خراسان شمالی آغاز شد.
بخش عمده این محصول در مصارفی مانند گلابگیری به کار میرود و برخی از باغداران نیز غنچههای گل را برای مصارف دارویی خشک میکنند و گروهی دیگر نیز از آن برای اهداف تزئینی استفاده میکنند.
در استان چهار کارخانه صنعتی گلابگیری و ۶۰ واحد نیمهمکانیزه و سنتی فعال هستند.
به طور میانگین از هر یک کیلوگرم گل محمدی، حدود یک لیتر گلاب تولید میشود.