پخش زنده
امروز: -
رئیس بیمارستان کیش، گفت: سهمیه دارویی بیماران تالاسمی کیش به بیمارستان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، دکتر سعید جاودانسیرت با اشاره به مشکلات و نگرانی بیماران تالاسمی کیش در زمینه تأمین داروهای تخصصی مورد نیاز، گفت: پس از بروز محدودیتهای دارویی در کشور و نبود امکان ادامه تأمین بخشی از داروهای بیماران، موضوع با قید فوریت در دستور کار بیمارستان کیش قرار گرفت.
او با تأکید بر حساسیت روند درمان بیماران تالاسمی، افزود: استمرار درمان بیماران تالاسمی وابستگی مستقیم به دریافت منظم داروهای تخصصی دارد و در برخی موارد نیز تنها یک نشان تجاری دارویی مشخص، اثربخشی مطلوب درمانی را برای بیمار فراهم میکند و تأمین پایدار و بدون وقفه داروها از اولویتهای اصلی بیمارستان است.
رئیس بیمارستان کیش، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جسمی بیماران، دشواری ترددهای مکرر و ماهانه به خارج از کیش و ضرورت کاهش فشارهای درمانی و روانی بر بیماران و خانوادههای آنان، بیمارستان کیش با رویکردی حمایتی و مسئولانه، پیگیری مطالبه بیماران را ویژه دنبال کرد.
دکتر جاودانسیرت تصریح کرد: مکاتبههای تخصصی و هماهنگی لازم با معاونت غذا و داروی استان انجام و این روند با پیگیری مستمر تا حصول نتیجه نهایی ادامه یافت.
او افزود: با موافقت معاونت غذا و داروی استان، سهمیه دارویی بیماران تالاسمی کیش به بیمارستان اختصاص یافت و فرآیند تأمین و تهیه داروهای مورد نیاز نیز در کوتاهترین زمان انجام شد.
رئیس بیمارستان کیش این اقدام را نمادی از توجه نظام سلامت به کرامت بیماران و ضرورت توزیع عادلانه خدمات درمانی برشمرد و افزود: بیماران تالاسمی میتوانند داروهای تخصصی خود را با سهولت بیشتر، بدون دغدغه و در محل سکونت خود دریافت کنند.
او افزود: بیمارستان کیش حمایت از بیماران خاص را بخشی از رسالت حرفهای و انسانی خود میداند و با بهرهگیری از تمام ظرفیتهای موجود، مسیر توسعه خدمات تخصصی و تسهیل دسترسی بیماران به خدمات درمانی را با جدیت دنبال خواهد کرد.