• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۷۹۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۷:۴۲
آبادان » اجتماعی

ابلاغ بخشنامه تغییر ساعت اداری در خوزستان

استانداری خوزستان بخشنامه سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر ساعت کاری کارمندان و بانک‌ها را ابلاغ کرد.

ابلاغ بخشنامه تغییر ساعت اداری در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بنا بر اعلام استانداری خوزستان، ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی به‌گونه‌ای تعیین شد که ضمن مدیریت مصرف انرژی، خللی در روند خدمت‌رسانی ایجادنشود.

هیات وزیران در راستای مدیریت بهینه مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور، سازمان اداری و استخدامی را مکلف کرد نسبت به تعیین و ابلاغ ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی اقدام کند.

بر اساس تصمیم‌نامه هیات وزیران که در جلسه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ به تصویب رسیده و از سوی دبیر هیات دولت ابلاغ شده، سازمان اداری و استخدامی کشور موظف شده است در چارچوب قوانین و مقررات، تدابیر لازم برای تعیین ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی را به‌گونه‌ای اتخاذ کند که ضمن مدیریت مصرف انرژی، خللی در روند خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود.

در همین راستا، بخشنامه جدید ساعات کاری ادارات از سوی علاءالدین رفیع‌زاده به تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

بر اساس این بخشنامه، ساعات کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های عمومی از ۲۶ اردیبهشت‌ماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری، از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ تعیین شده است.

همچنین در این ابلاغیه تاکید شده ساعات آغاز به کار واحد‌های عملیاتی و خدمات‌رسان آموزشی، بهداشتی و درمانی از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها مطابق ضوابط و تصویب‌نامه‌های قبلی هیات وزیران خواهد بود.

مطابق این بخشنامه، استانداران نیز مجاز شده‌اند در شرایط اضطراری درباره میزان حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی تصمیم‌گیری کنند. همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند یک ساعت پیش از پایان وقت اداری و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، سیستم‌های سرمایشی را خاموش کنند.

در بخش دیگری از این ابلاغیه آمده است که در سایر موارد مرتبط با تنظیم ساعت کاری از جمله دورکاری و شناورسازی ساعات حضور کارکنان، دستگاه‌ها باید مطابق تصویب‌نامه هیات وزیران عمل کنند.

بر این اساس، شهرداری‌های سراسر کشور نیز موظف شده‌اند برنامه‌ریزی لازم را برای استفاده حداکثری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی متناسب با ساعات جدید فعالیت ادارات انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پیام بنیاد شهید به مناسبت سالروز شهادت دکتر بهشتی و روز قوه قضاییه
آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در کرمان با گذشت ۷۳ میلیارد تومانی شاکیان
اجرای مانور مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت‌ محور در همدان
کشف محموله ۲ تنی برنج قاچاق در قزوین
وضعیت آب و هوای کشور ۱۴۰۵/۰۴/۰۷
ابلاغیه نقل و انتقالاتی سازمان لیگ فوتبال
عملیات مبارزه با آفت سن گندم در ۲۹۷ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
آزادی ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی
مسکن محرومین نقطه اشتراک همکاری بنیاد مسکن و اتاق بازرگانی در آذربایجان‌غربی
هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمان
لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه و ارتقای ورزش زورخانه ای در استان
آخرین اخبار از وضعیت تنگه هرمز
بررسی پرونده‌های جاسوسان و عناصر دشمن در کوتاه‌ترین زمان
روایتی از سلامت خانواده تا ترویج فرهنگ فرزندآوری در استان مرکزی
تشکیل ستاد بزرگداشت و تشییع قائد شهید در استان اصفهان
فعالیت سامانه بارشی تا فردا در گلستان
بهره‌برداری از پل مهرگان بندرعباس تا یک ماه آینده
استفاده از ظرفیت نیکوکاران و مشوق‌های مالیاتی برای توسعه فناوری‌های یادگیری شناختی
سیر مطالعاتی «ورود به اندیشه صائب تبریزی و سبک هندی» منتشر شد
۴ درصد از برق کشور در مشهد مصرف می‌شود
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)