پخش زنده
امروز: -
شش هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون، از گندمکاران استان خریداری شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزی؛ مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با آغاز برداشت گندم از منطقه مرکزی شهرستان ساوه از ابتدای خرداد، خرید تضمینی این محصول نیز آغاز شده و تاکنون شش هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.
غلامرضا ملکی افزود: در سطح استان ۳۰ مرکز خرید امسال پیش بینی شده که اقدام به خرید گندم خواهند کرد.
او گفت: براساس مصوبات و پیگیریهای انجام شده، قیمت هر کیلو گندم با شرایط کیفی مناسب، امسال ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، یش بینی میشود امسال دو برابر سال گذشته گندم از کشاورزان خریداری شود.
ملکی گفت: استان مرکزی علاوه بر تامین گندم مورد نیاز خود، گندم ۱۰ تا ۱۵ استان دیگر را نیز تامین میکند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان افزود: سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که پیش بینی میشود امسال این میزان به حدود ۳۰۰ هزار تن برسد.
ملکی با بیان اینکه برای سُهولت کشاورزان در نزدیکترین مناطق و مزارع تولید مراکز خرید برپا شده، از کشاورزان خواست اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی به روز کنند تا موقع تحویل گندم مشکلی ایجاد نشود.
خرید تضمینی گندم در استان تا پایان شهریورماه ادامه دارد.