پخش زنده
امروز: -
وجود ۱۲ هزار مخزن جمع آوری آب و ۱۰۰ سد و بند خاکی در سطح استان مرکزی که امکان کشیدن حفاظ در اطراف همه آنها وجود ندارد، ممکن است شناگران را طعمه مرگ کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزی؛ هرسال با فرارسیدن فصل گرما مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای فرار از گرما شنا کردن در سدها و بندهای خاکی را ترجیح میدهند و شاهد حوادث ناگواری هستیم.
اورژانس کشور اعلام کرد: فقط در سال گذشته ۱۵۱ نفر بر اثر شنا در بندها و سدهای خاکی جان خود را از دست دادند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی هم میگوید: در سال گذشته ۴ نفر از اهالی استان مرکزی در بندها و سدهای خاکی غرق شدند و امسال هم تا کنون ۵ نفر در بند خاکی یاسبلاغ شهرستان کمیجان غرق شدند.
بهروز ایران نژاد افزود: به دلیل نامشخص بودن عمق آب، وضعیت توپوگرافی نامشخص کف بند و سد، سردی آب که باعث گرفتگی عضلات میشود افراد هر چند با مهارت در شنا دچار غرق شدگی میشوند.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی هم گفت: در سطح استان مرکزی ۱۲ هزار مخزن جمع آوری آب و ۱۰۰ سد و بند خاکی وجود دارد که امکان کشیدن حفاظ در اطراف همه آنها وجود ندارد.
مرتضی میری افزود: از مردم میخواهیم به هیچ عنوان و تحت هیچ گونه شرایطی به بندها و سدهای خاکی نزدیک نشده و از آن برای شنا و شستن گوسفندان استفاده نکنند چراکه خطر مرگ در کمین است.