• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۲۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۱۷
قم » اجتماعی
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مهار بحران گردوغبار در قم

تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه میان منابع طبیعی، استانداری قم و شرکت ملی نفت امضا شده که براساس آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی سه سال برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در نواران واقع در شرق استان اختصاص می‌یابد.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مهار بحران گردوغبار در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آقای مرتضی داودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم از شناسایی کانون‌های بحرانی گردوغبار در شرق استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین مطالعات انجام‌شده، حدود ۲۹۰ هزار هکتار از مناطق بیابانی حاشیه شرقی استان قم شناسایی شده که دو کانون حسین‌آباد میش‌مست و گرمسار را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین و بحرانی‌ترین بخش این محدوده در منطقه نواران قرار دارد که در سطحی بالغ بر ۵۲ هزار هکتار شناسایی شده و مطالعات لازم برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی در آن انجام شده است. این منطقه به عنوان کانون اصلی بحران گردوغبار در استان شناخته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سال گذشته گفت: در سال گذشته عملیات اجرایی نهال‌کاری در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان انجام شد که ۵۰۰ هکتار آن در منطقه حسین‌آباد میش‌مست و مابقی در منطقه نواران اجرا شد. 

همچنین با تخصیص حدود 50 میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان جنگل‌ها در قالب طرح محرومیت‌زدایی، حدود ۱۴۲ هزار اصله نهال در سطح ۶۵۰ هکتار از اراضی نواران کاشته شد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، توسعه این اقدامات در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد. اعتبار محرومیت‌زدایی امسال نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه مورد موافقت قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تخصیص آن تا هفته آینده انجام شود.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مهار بحران گردوغبار در قم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه میان اداره‌کل منابع طبیعی، استانداری قم و شرکت ملی نفت خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی شرکت ملی نفت طی سه سال برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در منطقه نواران اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات تکمیلی و اقدامات اجرایی این طرح تا ابتدای مهرماه انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود عملیات کاشت نهال با استفاده از اعتبار پیش‌بینی‌شده از مهرماه امسال در منطقه نواران آغاز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
چهارمحال و بختیاری جزء ۱۰ استان برتر کشور در ارزیابی آموزش متوسطه اول
همه دستگاه‌های ستاد خدمات سفر برای برگزاری مراسم تشییع امام شهید بسیج شدند
حکمت بر سه رکن عقلانیت، فضیلت و خدمت استوار است
فراخوان رویداد ملی رسانه‌ای «بدرقه آفتاب» ویژه بچه‌های مسجد منتشر شد
توقیف خودرو حامل سلاح سرد در شاهرود
افتتاح مدرسه تابستانه دانشگاه بیرجند
پاسداری از کرامت انسانی و مقابله با هرگونه به‌کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی
فرانسه مغلوب قدرت ساحلی بازان ایران شد
اهدای ۴۹۰۱ واحد خون در دهه اول محرم در آذربایجان شرقی
پرداخت مستقیم یارانه غذا از ترم آینده به دانشجویان
همکاری معاونت علمی و بیمه سلامت برای هوشمندسازی خدمات بیمه‌ای
به‌کارگیری نیرو‌های حق‌التدریس در طرح‌های حامی و تقویت مدارس
ثبتِ «سوگِ میناب» در قاب جهانی
پیشرفت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل به ۳۷ درصد رسید
تداوم توسعه مناطق آزاد در سخت‌ترین شرایط
برداشت گیلاس از باغ‌های لاریجان آمل آغاز شد
۱۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت آفتابگردان آجیلی می‌رود
بمباران شیمیایی سردشت، نماد حقوق بشر دروغین آمریکایی است
اصلاح شاخص کل بورس بعد از رشد ۳۶ درصدی
صدور هشدار زرد وقوع گرد و خاک محلی در خوزستان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)