• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۳۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۲:۳۴
اقتصادی » آب و انرژی

حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف برق استان تهران مربوط به تجهیزات سرمایشی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای سامانه‌های سرمایشی در مصرف برق پایتخت گفت: حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف برق استان تهران مربوط به تجهیزات سرمایشی است که معادل حدود ۳۵۰۰ مگاوات برآورد می‌شود.

حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف برق استان تهران مربوط به تجهیزات سرمایشی است

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، کامبیز ناظریان، مدیرعامل این شرکت در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش دمای هوا در روز‌های اخیر اظهار کرد: دمای هوای تهران در برخی ساعات به ۳۹ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده و به ازای هر یک درجه افزایش دما، حدود ۲۰۰ مگاوات به بار شبکه افزوده می‌شود؛ به طوری که هر یک درجه افزایش دما می‌تواند تا حدود ۲۰۰۰ مگاوات بار اضافی به شبکه برق کشور تحمیل کند.

سخنگوی صنعت برق استان تهران با بیان اینکه پیک مصرف برق در استان تهران به حدود ۹۰۰۰ مگاوات رسیده است، افزود: این میزان نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰۰۰ مگاوات افزایش داشته است. در سطح کشور نیز میزان مصرف برق از ۷۰ هزار مگاوات عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای سامانه‌های سرمایشی در مصرف برق پایتخت گفت: حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف برق استان تهران مربوط به تجهیزات سرمایشی است که معادل حدود ۳۵۰۰ مگاوات برآورد می‌شود. در صورت مدیریت مصرف در این بخش و تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه، امکان صرفه‌جویی تا ۲۰ درصد معادل حدود ۷۰۰ مگاوات وجود دارد.

ناظریان با اشاره به برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مشترکان تهرانی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، اما حدود ۳۰ درصد از مشترکان نیازمند توجه بیشتر به مدیریت مصرف هستند. همچنین ۱۰ درصد مشترکان پرمصرف بیش از ۳۰ درصد مصرف بخش خانگی را به خود اختصاص داده‌اند که در همین راستا روز گذشته برای ۲۵۰۰ مشترک پرمصرف محدودیت اعمال شد.

وی در ادامه با اشاره به سهم بخش‌های مختلف در مصرف برق تهران گفت: مشترکان تجاری حدود یک چهارم مصرف برق پایتخت را به خود اختصاص داده‌اند و سهم بخش اداری نیز حدود ۱۲ درصد است. تاکنون بیش از ۵۰۰ اداره به دلیل عدم رعایت الزامات مدیریت مصرف مشمول محدودیت شده‌اند و امروز نیز برق ۶۲ سازمان کشوری و استانی قطع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین از نصب بیش از ۷۵۰ هزار کنتور هوشمند در پایتخت خبر داد و افزود: ساکنان حدود ۴۰۰ هزار ساختمان از طریق مدیران ساختمان با ما در ارتباط هستند و پیش‌بینی می‌شود با همکاری مدیران ساختمان در مدیریت مصرف برق مشاعات، تا ۲۵۰ مگاوات صرفه‌جویی محقق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
فراخوان حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
کشف خودروی سرقت شده از تهران در عملیات پلیس راین
دستگیری شرور سابقه‌دار در کرمان
پیام وزیر ورزش و جوانان به تیم ملی فوتبال ایران
آقای ایران در سفرهای استانی
فراخوان ثبت‌نام دوره آموزشی «اقلیم شعر» به میزبانی زنجان
اهدای دستگاه RO به بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر
مهمانان خارجی از جمعه برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید وارد ایران می‌شوند
پیام مردم در تجمعات شبانه به اعضای تیم ملی فوتبال
بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری
صرفه جویی رمز حفظ پایداری شبکه برق در تابستان
۳۰ درصد برق کشور در بورس انرژی معامله شد
آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان جامانده اعلام شد
۶۸ هزار ناپدید بر اثر زلزله ونزوئلا
مردم ایلام در صد و هجدهمین شب حضور، باز هم صدِ وحدتشان را گذاشتند
ابلاغ شیوه نامه تشریفات قانونی تردد درون استانی خودروهای مناطق آزاد کیش و قشم به زودی
 برنامه‌ خانه ملت و با نمایندگان روی آنتن صداوسیمای لرستان
هم افزایی مسئولان برای ایجاد یک رویه مد و پوشاک
خبر خوش برای مشمولان متولد ۱۳۸۷؛ امکان سفر اربعین بدون مجوز وظیفه عمومی
پیش بینی حضور ۴ هزار تبعه افغانستانی در مراسم وداع با رهبر شهید در مشهد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
ادعای ترامپ: ایران بازار جدید است!  (۱ نظر)
بهسازی شبکه توزیع برق اسلامشهر؛ جزئیات قطع موقت برق  (۱ نظر)
خط مستقیم بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز دروغ محض است  (۱ نظر)