پخش زنده
امروز: -
امام جمعه کیش، گفت: وحدت، بصیرت و پیروی از رهبری، راه عبور از چالشها در کشور است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجتالاسلام و المسلمین علیرضا بینیاز در خطبه های نمازجمعه با بیان پیامهای قیام عاشورا، بر ضرورت مقابله با آسیبهای اجتماعی، تقویت تولید، حمایت از دستگاه قضا و حفظ وحدت ملی تأکید کرد و گفت: در موضوع تفاهم نیز ملاک، نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و همه باید از موضع واحد، از حقوق ملت ایران دفاع کنند.
او افزود: کربلا و قیام حسینی، بزرگترین و مهمترین قیام تاریخ است؛ قیامی که رسالت آن با شهادت و اهدای خون به ثمر نشست و پیام و دستاوردهای آن تا امروز اسلام را زنده نگه داشته است.
امام جمعه کیش، با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع)، افزود: امام سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا، ۳۴ سال امامت و ولایت امت اسلامی را بر عهده داشت و با بصیرتافزایی و روشنگری، دو رسالت بزرگ را دنبال کردند.
حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: معرفی قیام حسینی و رساندن پیام نهضت عاشورا به امت اسلامی و زمینهسازی برای تشکیل حکومت اسلامی و اجرای احکام الهی دو رسالتی بود که امام سجاد (ع) در این مسیر سختیهای فراوانی را تحمل کردند.
امام جمعه کیش با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، از تلاش دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، قضایی و نهادهای مردمی قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل قرار گرفتن در مسیر جابه جایی بینالمللی مواد مخدر و نیز برخورداری از نیروهای مقتدر و کارآمد، در خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم قرار دارد و در این راه تاکنون بیش از چهار هزار شهید تقدیم کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز، اعتیاد را یکی از مهمترین عوامل بروز جرم و آسیبهای اجتماعی دانست و افزود: سوداگران مرگ با تبلیغات فریبنده و نامهای جذاب، به دنبال گسترش مصرف مواد مخدر هستند و گاهی اینگونه القا میکنند که برخی مواد اعتیادآور نیست، در حالی که هدف آنان تنها کسب سود بیشتر است.
او افزود: مبارزه با مواد مخدر تنها وظیفه دولت نیست، بلکه همه افراد جامعه در برابر خود و خانوادههایشان مسئول هستند و پیشگیری، آگاهیبخشی، ایجاد اشتغال برای جوانان، توسعه مراکز مشاوره و درمان، آموزش نوجوانان و تقویت فعالیتهای فرهنگی و دینی از مهمترین راهکارهای مقابله با پدیده اعتیاد است.
امام جمعه کیش، نقش خانواده را در پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم دانست و گفت: هر خانواده باید بداند فرزندش کجاست، با چه کسانی رفتوآمد دارد و چه فعالیتی انجام میدهد؛ زیرا بیتفاوتی نسبت به این موضوع، زمینهساز آسیبهای اجتماعی و فروپاشی خانواده خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز بر همافزایی دستگاههای اجرایی، مساجد، محلهها و مراکز فرهنگی برای غنیسازی اوقات فراغت جوانان در تابستان تأکید کرد و گفت: تقویت ارزشهای دینی و فعالیتهای سالم فرهنگی، از مهمترین راهکارهای پیشگیری از گرایش نسل جوان به آسیبهای اجتماعی است.
او با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به سالروز سوءقصد به رهبر شهید انقلاب اسلامی، شهادت آیتالله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی، هفته قوه قضائیه و شهادت آیتالله صدوقی اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی، شخصیتی اثرگذار و یک ملت بود و خدمات او در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است.
حجتالاسلام و المسلمین بینیاز از تلاشهای دستگاه قضایی در اجرای عدالت، دفاع از حقوق مردم و مبارزه با مفاسد قدردانی کرد و افزود: مردم انتظار دارند رسیدگی به پروندهها با سرعت، دقت و قاطعیت بیشتری انجام شود و برخورد با مجرمان اقتصادی، امنیتی و مدیریتی بدون اغماض ادامه یابد.
او با اشاره به روز صنعت و معدن، تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی را افسران میدان جهاد اقتصادی خواند و تصریح کرد: رشد اقتصادی در سایه وحدت و امنیت ملی محقق میشود و دولت باید با حمایت از سرمایهگذاری، تأمین سرمایه در گردش، تسهیل صادرات و واردات، واگذاری فعالیتهای اقتصادی به بخش خصوصی و رفع موانع تولید، زمینه رونق اقتصاد را فراهم کند.
امام جمعه کیش، گفت: اقتصاد کشور با مشکلاتی مانند تورم، کسری بودجه، کاهش سرمایهگذاری و ناکارآمدی ساختاری روبهروست و برای عبور از این شرایط، اصلاح حکمرانی اقتصادی، مبارزه با فساد، جلب مشارکت مردم، هدایت نقدینگی به سمت تولید و ایجاد اعتماد برای سرمایهگذاران ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با اشاره به امضای تفاهم نامه ایران و امریکا، گفت: متأسفانه در روزهای اخیر، درباره این موضوع دوقطبی موافق و مخالف شکل گرفته است، در حالی که اختلافنظر طبیعی است، اما دوقطبیسازی، عبور از خطوط قرمز، ناامید کردن مردم، ایجاد بیاعتمادی نسبت به مسئولان ارشد نظام و تضعیف انسجام ملی به صلاح کشور نیست.
او افزود: در نظام جمهوری اسلامی، فصلالخطاب، نظر ولیفقیه است و هر آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأیید، هدایت و ابلاغ کنند، وظیفه همه ما تبعیت از همان مسیر است؛ بنابراین ایجاد دوقطبی بین نیروهای انقلابی و متدین معنا ندارد.
امام جمعه کیش، گفت: امروز باید دستاوردهای میدان، مقاومت، ایثار و خون شهدا را حفظ کنیم و از موضع قدرت در برابر دشمن بایستیم و نباید با رفتار و سخنان خود، نمایندگان جمهوری اسلامی را تضعیف کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آمریکا از سر استیصال به دنبال تفاهم آمده است؛ بنابراین جمهوری اسلامی باید از موضع برتر وارد گفتوگو شود و اگر تفاهمی شکل گرفت، نباید آن را به نقطه ضعف تبدیل کرد.
او افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود بدبینی نسبت به آمریکا، اجازه این تفاهم را دادند و اصل آن نباید زیر سؤال برود. ایشان تأکید کردند که ملت ایران باید اجرای کامل تعهدات و تحقق حقوق کشور را پیگیری کنند.
حجتالاسلام و المسلمین بینیاز، تصریح کرد: وظیفه امروز ملت ایران، حمایت از تفاهم است؛ البته این حمایت به معنای چشمپوشی از بدعهدی احتمالی آمریکا نیست. جمهوری اسلامی ایران تا زمانی به این تفاهم پایبند خواهد بود که همه بندهای آن به طور کامل اجرا شود.
او خاطرنشان کرد: ملت ایران، مسئولان و نیروهای مسلح باید منسجم و هوشیار باشند و در برابر هرگونه بدعهدی آمریکا، آمادگی کامل داشته باشند. مردم نیز باید حضور و هوشیاری خود را حفظ کنند تا دشمن بداند ملت ایران از حقوق خود عقبنشینی نخواهد کرد.
امام جمعه کیش، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها اعلام کردهاند که به آمریکا اعتماد ندارند، اما با اعتماد به مسئولان کشور اجازه این تفاهم را دادهاند و این موضوع، به اذعان بسیاری از تحلیلگران و برخی رسانههای غربی، شکست سیاسی آمریکا و پیروزی جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشته است.
او تأکید کرد: اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و آمادگی کامل پاسخ خواهد داد؛ اما نباید با اختلافافکنی و تضعیف یکدیگر، تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را خنثی کنیم.
حجتالاسلام و المسلمین بینیاز گفت: راه برونرفت از مشکلات، حفظ وحدت، ولایتپذیری، تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همدلی همه نیروهای انقلابی است تا یا حقوق ملت ایران از مسیر تفاهم تأمین شود و یا در صورت بدعهدی دشمن، پاسخ جمهوری اسلامی قاطعتر، سختتر و پشیمانکنندهتر از گذشته باشد.