پخش زنده
امروز: -
مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: کار برداشت شش گیاه دارویی کشت شده در ۶۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت: برای نخستین بار در اراضی آذربایجان غربی کار کاشت، داشت وبرداشت گیاهان دارویی در دشتهای حاصلخیز این شهرستان آغاز شد.
سامر اسدی خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان پلدشت ۶۰ هکتاراست که درصدد هستیم برای تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه از آب کشاورزی، سطح اراضی گیاهان دارویی را در این شهرستان افزایش دهیم .
مرتضی زردست مدیر مزرعه گیاهان دارویی پلدشت گفت: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی شهرستان پلدشت در شمال غرب کشورمان و زمینهای حاصلحیز اش و با هدف استفاده بهینه در مصرف آب و تامین مواد اولیه صنایع دارو سازی و غذایی اقدام به کاشت شش گیاه دارویی زیره آبی و دیم، رز ماری، نعناع فلفلی، آویشن، بابونه و مریم گلی کردیم.
محمد احمدنژاد کارشناس جهاد کشاورزی نیز گفت: گیاهان دارویی گرینه مناسبی برای مناطق گرم و خشک و محصولی با نیاز آبی پایین است و این اراضی بصورت آبیاری بارانی کشت شدند و در هر هکتار بطور میانگین در مصرف آب ۵۰ درصد صرفه جویی میشود.
فرماندار شهرستان پلدشت با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی هم درآمدزا و هم اشتغالزا ست و راه اندازی کارخانه جات فرآوری می تواند این مزیتها را چند برابر کند.
رعنا قربانی فرماندار ادامه داد: ما درصدد هستیم با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی کارخانههای فراوری را بزودی با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی تومانی در شهرستان راه اندازی نماییم تا هم کشاورزان درآمد بهتری داشته باشند و هم زمینه اشتغال بانوان را فراهم کنیم.
پیش بینی میشود از اراضی زیر کشت رفته گیاهان دارویی در شهرستان پلدشت ۱۰۰ تن محصول برداشت شود.
کشت گیاهان داروئی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان نقش مهمی در توسعه پایدار کشاورزی، حفط منابع طبیعی، اشتغال، تامین مواد اولیه صنایع و افزایش صادرات غیر نفتی دارد.