پخش زنده
امروز: -
نخست وزیر پاکستان با اشاره به سفر اخیر رئیسجمهور ایران به اسلامآباد، این سفر را نمادی از روابط برادرانه دو کشور توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، شهباز شریف که در مراسم فارغالتحصیلان دانشکده نیروی دریایی پاکستان در کراچی سخن میگفت، ضمن تبریک به دانشآموختگان پاکستانی و کشورهای دوست، از عملکرد نیروی دریایی این کشور در «معرکه حق» قدردانی کرد.
وی با اشاره به تفاهم میان ایران و آمریکا اظهار داشت: امضای یادداشت تفاهم میان دو کشور در اسلامآباد، برای پاکستان مایه افتخار است و این دستاورد در نتیجه تلاشهای صادقانه اسلامآباد و همکاری کشورهای دوست حاصل شده است.
نخست وزیر پاکستان همچنین گفت: سفر اخیر آقای مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، بیانگر روابط برادرانه تهران و اسلامآباد و نشانهای از به رسمیت شناختن نقش مهم پاکستان در روند تحولات منطقهای بود.
شهباز شریف با اشاره به شرایط امنیتی منطقه افزود: تحولات بزرگی در منطقه در حال وقوع است که آثار بلندمدتی خواهد داشت.
وی همچنین مدعی شد پاکستان با تروریسم مورد حمایت خارجی مواجه است و نیروهای مسلح این کشور با قاطعیت برای مقابله با این تهدیدها تلاش میکنند.
وی تأکید کرد که پاکستان همواره مدافع صلح است و به حمایت قاطع خود از آرمانهای مردم کشمیر و فلسطین ادامه خواهد داد.