پخش زنده
امروز: -
معاون بهرهبرداری شرکت برق منطقهای خوزستان گفت: با افزایش ظرفیت تامین برق در کلانشهر اهواز، عبور از دوره اوج مصرف برق در روزهای گرم محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علیاصغر خدامراد منگری اظهار داشت: طرح تعویض و نصب و راه اندازی دو دستگاه ترانسفورماتور ۳۳/۱۳۲ کیلوولت در پست برق اسکو شهر اهواز اجرا شد و ظرفیت هر ترانسفورماتور از ۲۷ به ۳۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایهگذاری این طرح بیش از ۱۴۴۷ میلیارد ریال بوده است، افزود: علاوه بر نوسازی و افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها، اجرای عملیات ساختمانی، کابلاندازی کنترل و قدرت و نصب رلههای حفاظتی مورد نیاز دیگر اقداماتی بوده که در پست برق اسکو صورت گرفته است.
خدامراد منگری بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه اصلاح و بهینهسازی، تامین برق تابستان و گذر از پیک مصرف در کلانشهر اهواز و مرکز استان بوده است.
معاون بهرهبرداری شرکت برق منطقهای خوزستان با دعوت از مردم جهت پیوستن به پویش مدیریت مصرف برق (یک کولر کمتر، قرار همدلی)، افزود: پایداری و تامین برق مشترکین بخشهای خانگی و صنعتی، دیگر اهداف اجرایی این پروژه است.
شرکت برق منطقهای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.