پخش زنده
امروز: -
شرکت آب و فاضلاب و اداره کل آموزش و پرورش قم با هدف توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب در مدارس، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، شرکت آب و فاضلاب و اداره کل آموزش و پرورش قم با هدف توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب در میان دانشآموزان، خانوادهها و فرهنگیان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در آیین امضای این تفاهمنامه با تأکید بر نقش آموزش در اصلاح الگوی مصرف، گفت: برای حفظ منابع آبی باید در کنار اطلاعرسانی، به سمت تربیت نسل صرفهجو حرکت کنیم.
مهدی نظرزاده افزود: دوره ابتدایی بیشترین ظرفیت را برای نهادینهسازی رفتارهای صحیح مصرفی دارد و دانشآموزان میتوانند نقش مؤثری در انتقال این فرهنگ به خانوادهها ایفا کنند.
وی با اشاره به برنامههای آموزشی پیشبینی شده، گفت: بخشی از آموزشها در تابستان برای مدیران، معلمان، دانشآموزان و خانوادهها برگزار میشود و در این زمینه از ظرفیت سامانه آموزشی «سونرژی» و طرح «همیار آب» استفاده خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با تأکید بر اهمیت همکاری دستگاههای اجرایی در حوزه آموزش عمومی گفت: ظرفیت گسترده نظام تعلیم و تربیت میتواند در ارتقای فرهنگ مصرف بهینه آب نقش مؤثری داشته باشد.
محمدجواد محمدیسعید افزود: استفاده از تجربههای موفق آموزشی، بهرهگیری از ظرفیت خانوادهها، تشکلهای دانشآموزی و اجرای برنامههای تشویقی میتواند به گسترش فرهنگ صرفهجویی در مصرف آب کمک کند.
بر اساس این تفاهمنامه، دو دستگاه برای اجرای برنامههای آموزشی و فرهنگی با هدف افزایش آگاهی عمومی و نهادینهسازی الگوی صحیح مصرف آب همکاری خواهند کرد.