• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۳۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ - ۰۳:۳۴
بین الملل » غرب آسیا

ترامپ: اگر به جنگ با ایران پایان نمی دادم، بدون نفت می ماندیم

رئيس‌ جمهور آمریکا در گفتگو با رسانه آمریکایی آکسیوس اذعان کرد که گزینه‌ای جز مذاکره با ایران و پایان دادن به جنگ نداشته است.

ترامپ: اگر به جنگ با ایران پایان نمی دادم، بدون نفت می‌ماندیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس‌ جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه منتشر شد، بار دیگر به هراس خود از کمبود ذخایر نفتی در دنیا در نتیجه ادامه جنگ علیه ایران اشاره کرده است.

دونالد ترامپ در مصاحبه با آکسیوس گفت: اگر به بمباران ایران ادامه می‌دادیم «ما همین حالا شاهد انسداد کامل تنگه هرمز بودیم.»

ترامپ در ادامه گفت: «سراسر تنگه مین‌گذاری می‌شد و موشک‌ها بر فراز کشتی‌های میلیارد دلاری به پرواز درمی‌آمدند؛ کشتی‌هایی که دیگر هرگز جرأت بادبان کشیدن و حرکت نداشتند و ما برای ماه‌ها هیچ نفتی در اختیار نداشتیم.»

او همچنین در پاسخ به منقدان آمریکایی که معتقدند بایستی سخت‌گیرانه‌تر با ایران برخورد کرده و جنگ را ادامه می‌داد، گفت: ««تنها راهی که می‌توانستم سخت‌گیرتر باشم این بود که دو یا سه هفته دیگر به آنجا بروم و همچنان آنها را بمباران کنم، درست است؟ اما این چه چیزی عاید ما می‌کند؟ تنگه هرمز باز نخواهد شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ما تا ماه‌ها نفت نخواهیم داشت. تا زمانی که بمب می‌ریزید، آن تنگه به‌طور خودکار بسته می‌ماند.»

او سپس اضافه کرده است: «این همان چیزی است که می‌تواند باعث یک رکود جهانی شود.»

پایگاه آکسیوس روز گذشته به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود ترامپ در جریان جنگ در محافل خصوصی نگرانی خود را از اینکه ذخایر جهانی نفت در حال اتمام است ابراز کرده و گفته بود که اگر تنگه بسته بماند، ممکن است یک شوک نفتی جهانی رخ دهد.

آمار‌های مربوط به ذخایر نفت آمریکا هم نشان می‌دهد که هنوز خطر بحران نفتی این کشور وجود دارد. ذخایر نفت خام بزرگ‌ترین مرکز ذخیره‌سازی تجاری نفت آمریکا، جایی که قیمت نفت این کشور تعیین می‌شود، یعنی کوشینگِ اوکلاهما، به ۲۰ میلیون بشکه رسیده که پایین‌ترین میزان در ۱۱ سال گذشته است.

ذخایر نفت راهبردی هم که برای مدیریت عرضه نفت جهان ایجاد شده، به کمترین میزان تاریخ این ذخایر یعنی ۳۴۰ میلیون بشکه رسیده است.

بیشتر از یک ماه است که مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا هشدار می‌دهند، اواخر خرداد تا اوایل تیر، ذخایر نفتی آمریکا به مرحله تنش عملیاتی می‌رسد یعنی دیگر توانایی جبران کمبود نفت را ندارند.

در ۵ روزی که از اعلام تفاهم میان ایران و آمریکا می‌گذرد ۱۸ میلیون نفت ایران به بازار وارد شده و دیروز ۶ میلیون بشکه نفت عربستان هم از تنگه هرمز خارج شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم یوم العباس در زنجان
ترامپ، در قبال دادن امتیازات اقتصادی به ایران تسلیم شده است
هشدار حزب‌الله: به نقض آتش‌بس پاسخ می‌دهیم
به سوئیس نمی‌رفتیم، خون بیشتری از مسلمانان لبنان ریخته می‌شد
دیدار رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با خانواده شهید مهر آرا
ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره ایجاد سازوکار نظارتی برای آتش‌بس لبنان
تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه
کانادا ۱۰ رئاکتور هسته‌ای می‌سازد
گفت‌وگوهای سازنده ایران و عمان درباره تنگه هرمز
کاهش ساعت کاری ادارات زنجان در یوم العباس
توضیحات غریب آبادی درباره تفاهمات مذاکرات فنی سوئیس
گفت وگوهای خاورمیانه‌ای ایران و روسیه در مسکو
ضرورت پیش‌بینی سازوکار اجرایی برای مدیریت تردد ناوگان سنگین در اهواز
بدون دیپلماسی، زحمات عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲ تیر ۱۴۰۵
حمله موشکی اوکراین به منطقه ورونژ روسیه
محدودیت‌های پروازی در تهران، قم و مشهد همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید
بسیج مردمی یمن آماده‌باش عمومی اعلام کرد
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵ به افق قم
اوقات شرعی اهواز، ۲ تیرماه ۱۴۰۵
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
عراقچی: برخی دارایی‌های مسدودشده ایران آزاد شدند
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد
نشست قرارگاه امنیتی و دفاعی استان مرکزی به ریاست فرمانده سپاه حضرت روح‌الله
بیانیه مشترک قطر و پاکستان درباره مذاکرات سوئیس
مورینیو: بیرانوند باید در تیم‌های بزرگ اروپایی باشد
جام جهانی ۲۰۲۶، تمجید بوفون از عملکرد بیرانوند
به نقض تفاهم‌نامه واکنش سنگین خواهیم داشت
تمجید کورتوا از بیرانوند
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲
بازتاب درخشش بیرانوند مقابل بلژیک در رسانه‌های خارجی
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
توضیح وزیر کشور درباره زمان برگزاری انتخابات شورا‌ها
۳ کشته و یک زخمی بر اثر تصادف ۲ سواری پژو پارس در محور طبس _ یزد
بدبینی به مذاکرات به علت بدعهدی آمریکاهمچنان وجود دارد
سرلشکر رضایی: آمریکا را پاسخگو می‌کنیم
قطعی سامانه اینترنتی برخی بانک‌ها و بلوکه شدن پول مردم  (۲۸ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم‌: شهید پاکپور معمار تحولات عملیاتی بود  (۱۸ نظر)
یارانه خرداد ماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد  (۷ نظر)
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: تنگه هرمز بسته خواهد شد  (۳ نظر)
نتایج وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد  (۲ نظر)
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۱ نظر)
واکنش بقایی به نفاق و ریاکاری وزیر خارجه فرانسه  (۱ نظر)
ترخیص مواد اولیه تولید داروی دیابتی با ورود دادستانی تهران  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)
نخستین شب مراسم عزاداری محرم در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
آسمانی شدن مادر شهید والامقام اشتیاقی در مِشکان شهرستان نی ریز  (۱ نظر)
آغاز عملیات عمرانی شهر گوزلدره با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی  (۱ نظر)