ثبت بیش از یک میلیون و ۲۳۰ هزار سفر جادهای در خرداد ماه در خراسان جنوبی
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی از ثبت بیش از ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تردد بیناستانی در محورهای مواصلاتی استان در خرداد ماه خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: بر اساس اطلاعات ثبتشده در سامانههای هوشمند ترددشمار، از ابتدای خرداد سال جاری بیش از یک میلیون و ۲۳۰ هزار تردد بیناستانی در محورهای استان به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با سال گذشته نشاندهنده افزایش یک درصدی ترددهاست.
جلالزاده افزود: از مجموع ترددهای بیناستانی، بیش از ۴۰۸ هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و بیش از ۸۲۲ تردد نیز مربوط به خودروهای سبک بوده که نشان دهنده نقش مهم شبکه راههای استان در جابهجایی مسافر و حمل کالا در شرق کشور است.
وی با بیان اینکه سامانههای پلاکخوان اطلاعات ارزشمندی از الگوی سفرها ارائه میکنند، گفت: بررسی پلاکهای ثبتشده نشان میدهد ۱۸ درصد از خودروهای وارد شده به استان دارای پلاک استان اصفهان بودهاند و همچنین استانهای اصفهان، خراسان رضوی و تهران بیشترین سهم را در مقاصد سفر وسایل نقلیه خروجی از خراسان جنوبی به خود اختصاص دادهاند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان افزود: در این مدت بیش از ۵۶ هزار و ۶۹۴ وسیله نقلیه غیربومی، معادل ۱۵ درصد کل خودروهای غیربومی مشاهدهشده در استان، بین چهار تا هفت روز در خراسان جنوبی اقامت داشتهاند که نشاندهنده پویایی سفرها و حضور مسافران در نقاط مختلف استان است.
جلال زاده گفت: بیشترین حضور وسایل نقلیه غیربومی در استان در روز ۸ خرداد ثبت شده که در آن روز خودروهای غیربومی حدود ۶۲ درصد از مجموع وسایل نقلیه مشاهدهشده را تشکیل دادهاند.
وی با اشاره به محورهای پرتردد استان افزود: محورهای قاین – بیرجند، سربیشه – بیرجند و بیرجند – خوسف در خرداد بیشترین حجم تردد را به خود اختصاص دادهاند و سهم قابل توجهی از جابهجاییهای جادهای استان در این مسیرها انجام شده است.
جلالزاده مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی همچنین از پاسخگویی گسترده مرکز مدیریت راههای استان خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از ۳۴۳۵ تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ برقرار شده که تمامی تماسها از سوی کارشناسان مرکز مدیریت راهها پاسخ داده شده و اطلاعات مورد نیاز کاربران جادهای در اختیار آنان قرار گرفته است.
وی در پایان با تأکید بر تداوم فعالیت شبانهروزی نیروهای راهداری در محورهای استان گفت: تیمهای راهداری به همراه سایر دستگاههای امدادی و خدماترسان به صورت مستمر در جادههای استان حضور دارند و از کاربران جادهای درخواست میشود با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از سرعت غیرمجاز و کسب اطلاع از آخرین وضعیت راهها از طریق سامانه ۱۴۱، سفری ایمن را برای خود و همراهان رقم بزنند.