پخش زنده
امروز: -
جریان آب زاینده رود باعبور از مسیر باغبهادران و باغشاد به سد چمآسمان رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: افزایش خروجی سد زایندهرود طی ساعات پایانی شب گذشته و بامداد امروز با هدف تأمین آب باغات، بخش کشاورزی و نیازهای محیطزیستی در حوضه آبریز زایندهرود انجام شده است.
منصور شیشهفروش افزود: جریان آب پس از عبور از مسیر باغبهادران و باغشاد، بعدازظهر امروز به سد چمآسمان رسیده است و بر این اساس، فردا در ساعات اولیه، پس از عبور آب از شهر اصفهان و همچنین آبگیری شبکههای آبیاری در مسیر، توزیع آب مورد نیاز کشاورزی و باغات از طریق کانالهای منشعب آغاز خواهد شد.
وی گفت: توزیع آب بر اساس برنامه مصوب کارگروه سازگاری با کمآبی و با هماهنگی انجامشده با صنوف کشاورزان، با نظارت شرکت میراب زایندهرود انجام میشود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: هماکنون حجم آب موجود در سد زایندهرود به ۶۰۷ میلیون مترمکعب رسیده است.
شیشه فروش افزود:۶۷ تیم گشت، نظارت و امدادی با استفاده از ظرفیت شهرداریها، شرکت آب منطقهای، سازمان آتشنشانی، جمعیت هلالاحمر، شرکت میراب زایندهرود و هیئت غریق نجات، در بازههای خطرپذیر مسیر رودخانه زایندهرود، مخازن سدها و مسیر کانالها مستقر شدهاند.
وی به گردشگران، ساکنان مناطق مجاور منابع آبی و همچنین والدین توصیه کرد ضمن مراقبت جدی از فرزندان، برای پیشگیری از سقوط و غرقشدگی در رودخانهها و کانالها، هنگام حضور در مناطق تفریحی مجاور منابع آبی، از ورود به آب در رودخانه، کانالها، منابع ذخیره آب کشاورزی و دریاچه سدها خودداری کنند.